Kućni ured
11 savjeta za uspješan rad od kuće
Sve više tvrtki svojim zaposlenicima nudi mogućnost rada od kuće. No takozvani kućni ured krije i neke izazove. Za produktivnost u kućnom uredu nije dovoljno jednostavno otklopiti prijenosno računalo. Treba pravilno urediti radno mjesto kod kuće i dobro organizirati radni dan kako biste se uhodali u novi ritam rada.
Da bi se rad u vlastita četiri zida odvijao kako treba, nudimo Vam korisne savjete vezane za opremanje radnog mjesta, organizaciju radnog dana i virtualnu suradnju s kolegama.
Što Vam treba za opremanje kućnog ureda
Prije svega, u svojem si domu trebate osigurati prostor u kojem možete u pravilnom položaju i koncentrirano raditi. Ako je radno mjesto pametno uređeno, bit će Vam se lakše mentalno prebaciti na uredski način rada. Vrijedi i suprotno, bit će Vam lakše odrediti kraj radnog vremena. Sljedeća četiri savjeta pomoći će Vam svladati izazove kućnog ureda:
1. Pronađite odgovarajuće mjesto za rad
Prebacivanje s kuhinjskog stola na kauč pa na vrtnu stolicu broji se kao promjena položaja, ali ne pridonosi koncentraciji. Morate imati mjesto koje je predviđeno samo za rad.
Naravno, odvojena radna soba idealno je rješenje, no nije uvijek dostupna. Često je dovoljno osigurati tek odvojeni prostor. Sobne pregrade poput biljaka, regala za knjige i pregradnih zidova vizualno odvajaju radni od stambenog prostora.
2. Osigurajte dovoljno svjetla
Kao i u uredu, i kod kuće je važno optimalno osvjetljenje radnog mjesta. Idealno je imati dnevno svjetlo, no ono ne smije previše bliještati. Zastori i rolete u tom slučaju mogu ublažiti jarke sunčeve zrake.
Pazite na refleksiju svjetlosti! Pazite da na zaslonu nema odbljeska od prozora. Uslijed refleksije svjetlosti oči se brže umaraju. Zbog toga je najbolje da monitor postavite bočno u odnosu na prozor.
Ako nemate dovoljno dnevnog svjetla, pomozite si stolnom svjetiljkom jakosti od najmanje 500 luksa. Ovdje možete saznati više o pametnim rasvjetnim rješenjima za svako radno mjesto.
3. Odaberite udobnu uredsku stolicu
I u kućnom ćete uredu većinu dana provesti sjedeći. Da bi Vam bilo udobno, neophodna Vam je ergonomska uredska stolica za pravilan položaj leđa.
Prednost je to što si za rad od kuće možete odabrati onu koja odgovara Vašim željama te se ne morate zadovoljiti standardnom stolicom kakvu imate u svojoj tvrtki. To je važno jer odgovarajuća uredska stolica nije ista za svakoga. Ovdje možete saznati kako odabrati odgovarajuću uredsku stolicu.
4. Potrebnu opremu imajte nadohvat ruke
Vrlo je lako podcijeniti što nam je sve potrebno za učinkovit i produktivan rad. Ono što se u uredu podrazumijeva, kod kuće brzo postaje izazov.
Primjerice, pristup svim programima i mreži tvrtke mora funkcionirati i preko kućne WLAN mreže. Za potrebe videokonferencija morate imati spremne slušalice, a i pisač mora biti pravilno priključen. Na taj način ne morate stalno tražiti materijale potrebne za rad, a ujedno štedite vrijeme i živce.
Kako pravilno organizirati radni dan
Nakon što na odgovarajući način opremite svoj kućni ured, više Vam ništa ne stoji na putu prema produktivnom radnom danu. Nažalost, realnost kod kuće često izgleda drugačije zbog toga što Vam mnoge stvari odvlače pažnju i zbog toga što nemate radnu rutinu. Četiri savjeta u nastavku pomažu u učinkovitoj organizaciji Vašeg radnog dana kod kuće:
1. Odredite fiksno radno vrijeme
U kućnom uredu brzo nestaje granica između radnog i slobodnog vremena. Ne putujete na posao pa nestaje i prostorna odvojenost ureda i doma.
Kako biste tome doskočili, najbolje je da odredite fiksno vrijeme početka i kraja radnog dana. I članove svoje obitelji obavijestite o tome kada ste »na poslu« kako biste tijekom radnog vremena mogli imati mir i koncentraciju.
2. Odaberite primjerenu odjeću
Ideja da cijeli dan kod kuće provedete u kućnom ogrtaču ili pidžami primamljiva je. No Vaša odjeća utječe i na Vaše raspoloženje. U vrećastoj ćete odjeći rijetko biti istinski produktivni.
Naravno, za radnim stolom kod kuće ne morate sjediti u odijelu ili poslovnom kostimu. No ipak bi to trebala biti udobna odjeća koju biste nosili i u uredu. Na taj način neće Vas zateći ni spontana videokonferencija sa šefom.
3. Redovito pravite pauze
I kod kuće vrijedi sljedeće: Napravite pauzu prije nego što Vam popusti koncentracija. Nakon sat vremena koncentriranog rada trebali biste si priuštiti pet do deset minuta odmora. Pritom je važno da ne ostanete sjediti za radnim stolom. Ustanite, malo prošećite stanom, otvorite prozor i udahnite malo svježeg zraka.
Osjećate li se često letargično nakon ručka? 20-minutni popodnevni san, takozvani popodnevni drijemež, pomoći ćete Vam da prebrodite krizu i u poslijepodne uđete puni nove energije. Ipak, nemojte spavati dulje od 20 minuta jer ćete u tom slučaju pasti u dubok san.
4. Izbjegavajte sve što Vam odvlači pozornost
Kolega koji na poslu stalno navraća do Vašeg radnog stola sada Vas više ne može ometati. No kod kuće Vam pažnju odvlače druge stvari. U kuhinji stoji neoprano posuđe, televizor još uvijek radi i doslovno Vas zove napeta knjiga od sinoć.
Da biste se zaista mogli koncentrirati na rad, morate se riješiti tih ometajućih čimbenika. Pametni telefon, tablet računalo i knjige čuvajte izvan dosega i po mogućnosti isključite sve obavijesti.
Kako virtualno surađivati s kolegama
Kad sve kolege rade u kućnom uredu, javljaju se posve novi izazovi vezani za suradnju. Uz sljedeća tri savjeta ništa neće stajati na putu uspješnom timskom radu iz kućnog ureda.
1. Koristite se alatima za suradnju
Kod kuće ne možete jednostavno skoknuti u susjedni ured da biste nešto važno pitali kolege. Kad ste u kućnom uredu, mora se promijeniti način na koji komunicirate i surađujete sa svojim timom.
Srećom postoji mnoštvo praktičnih alata za suradnju koji Vam to omogućuju. Ovo su naši favoriti:
- Treba Vam kratka informacija od kolegice? Pročavrljajte s njom nakratko s pomoću alata Slack.
- Morate nešto objasniti kolegi? S pomoću alata Loom možete snimiti kratak videozapis koji prikazuje što radite na svom zaslonu.
- Tražite aktualnu verziju nekog dokumenta? Na platformama Google Drive ili Microsoft OneDrive možete raditi na dokumentima zajedno sa svojim kolegama.
- Želite doznati koji je status nekog projekta? S pomoću softvera za upravljanje projektima kao što su Trello ili Monday možete uskladiti sve zadatke.
2. Pobrinite se za odgovarajuća očekivanja
U uredu je radno vrijeme jasno regulirano: Kolege uglavnom u isto vrijeme imaju pauzu, a onaj tko nije u uredu zasigurno je na sastanku ili je ranije završio s poslom. Kad radite iz kućnog ureda, dostupnost kolega nije tako očita.
Da ne bi došlo do nezadovoljstva u timu ako odmah ne odgovorite na hitnu poruku, pobrinite se za jasna očekivanja u pogledu Vaše dostupnosti. Obavijestite kolege o tome kada ste dostupni za čavrljanje i videopozive, kada želite raditi bez da Vas itko ometa i kada niste za radnim stolom. Vaši će kolege naučiti poštovati te granice.
3. Predvidite vrijeme za kavu uz razgovor
Ne podcjenjujte važnost kratkih neformalnih razgovora i izravne interakcije sa svojim kolegama. Često je to prva stvar koja mnogim zaposlenicima nedostaje u kućnom uredu. Neki se žale i na usamljenost.
Ciljano je spriječite tako da svjesno planirate razgovor uz kavu. To može biti 10-minutni telefonski razgovor ili kratka videokonferencija s omiljenim kolegama.
Tražite odgovarajuću opremu za radno mjesto kod kuće? Od uredskih stolica preko ergonomskih proizvoda za ured sve do sredstava za čišćenje: Sve za svoj novi kućni ured možete pronaći ovdje.
Kontaktirajte nas!
Za dodatna pitanja besplatno Vam stojimo na raspolaganju