Pozitivan utjecaj na okoliš i na ugled

Kako možete organizirati volontersku akciju skupljanja otpada u svom poduzeću?

2021/10/28

Svi govore o zagađenju otpadom, no vrijeme je da napokon nešto i poduzmemo po tom pitanju. Kao poduzeće možete jednostavno pružiti primjer u poticanju održivosti tako da organizirate volontersku akciju skupljanja otpada (tzv. CleanWalk).

Niste se dosada još bavili temom volonterskog skupljanja otpada? Nema veze, otkrit ćemo Vam sve što morate znati o tome.

Pročitajte ovdje

  • što točno uključuje volonterska akcija skupljanja otpada,
  • kako poduzeća profitiraju od toga i
  • kako možete organizirati volontersku akciju skupljanja otpada.

Što uključuje volonterska akcija skupljanja otpada?

U okviru volonterske akcije skupljanja otpada (engl. CleanWalk ili Clean-up-Walk) sudionici se nalaze na jednom području, npr. u određenoj gradskoj četvrti, parku ili na području tvrtke i ondje skupljaju otpad. Otud dolazi englesko ime CleanWalk (Clean = čisto, Walk = šetnja). Na kraju se prikupljeni otpad ispravno zbrinjava. Takve akcije skupljanja otpada organiziraju organizacije za zaštitu okoliša, ali i privatne inicijative i poduzeća.

Dobro je znati:
Nemarno bacanje otpada u okoliš velik je problem u velegradovima, koji osim onečišćenja okoliša uzrokuje i velike troškove. Na primjer, gradovi i općine u Njemačkoj godišnje plaćaju ukupno otprilike 700 milijuna eura za čišćenje jednokratnih plastičnih ambalaža ili opušaka, pražnjenje spremnika za otpad i zbrinjavanje otpada u parkovima i na ulicama.

Razlozi zašto se volonterske akcije skupljanja otpada isplate za poduzeća

Postoje dobri razlozi zašto sve više poduzeća organizira volonterske akcije skupljanja otpada.

Doprinos održivosti

Budimo iskreni: nisu li nam svima draži parkovi i ulice bez opušaka, limenki sokova ili hrpa plastične ambalaže? Volonterskom akcijom skupljanja otpada doprinosite čišćoj okolini. Osim toga, tako podižete svijest sudionika o tome koliko otpada svakodnevno nastaje. Katkad to može poslužiti i kao poticaj za smanjenje vlastite potrošnje otpada ili barem za zbrinjavanje otpada onamo gdje mu je mjesto.

Promicanje ugleda

Činiti dobro i govoriti o tome nije samo opravdano, već je sve važnije u vremenima kada potrošači sve više obraćaju pozornost na to koje vrijednosti poduzeća zastupaju. Volonterska akcija skupljanja otpada savršena je prilika za promicanje ugleda poduzeća. Najavite akciju u priopćenju za medije ili izvijestite o njoj kasnije na svojoj internetskoj stranici. Možda čak možete snimiti i videozapis te ga podijeliti na društvenim mrežama.

Jačanje timskog duha

Volonterske akcije skupljanja otpada jačaju osjećaj zajedništva. One će Vam pružiti nešto što nogometne utakmice ili roštilj neće, a to je osjećaj da ste zajedno učinili dobro djelo. Taj osjećaj itekako zbližava ljude. Međutim, to ne znači da ne možete imati i roštilj. Jednostavno organizirajte roštilj u okviru takve akcije u znak zahvale.

O čemu treba voditi računa prilikom organiziranja volonterske akcije skupljanja otpada?

Ne možete samo krenuti skupljati otpad u vreće bez ikakvog plana. To nije ispravna strategija za volontersku akciju skupljanja otpada koja uključuje veći broj osoba. Sudionici će imati veću korist od takve akcije ako je ispravno organizirate. Na taj način možete izbjeći i moguće poteškoće. Saželi smo za Vas nekoliko točaka o kojima morate voditi računa kako bi Vaša akcija skupljanja otpada bila uspješna:

A što poslije?

Nakon Vaše volonterske akcije skupljanja otpada možete dokumentirati svoj uspjeh i na taj način doprinijeti ugledu svog poduzeća. Iskoristite za to sve kanale koji su Vam na raspolaganju i uz tekst objavite što bolje slike i videozapise. Uz malo sreće i dobar odjel za odnose s javnošću možete možda u medijima naknadno izvijestiti o akciji. Ovisno o uspjehu Vaše akcije skupljanja otpada, ništa Vas ne sprječava da je ponovite.

Kako tvrtka kaiserkraft doprinosi čišćem okolišu?

Tvrtka kaiserkraft redovito sudjeluje u volonterskim akcijama skupljanja otpada. Tako smo u srpnju 2021. pokrenuli međunarodnu inicijativu CleanWalk. U okviru nje djelatnici tvrtki kaiserkraft, gaerner, Gerdmanns, Runelandhs i Takkt mogli su uzeti tri sata slobodno kako bi zajedno s kolegama skupljali otpad.

Pročitajte i kako tvrtka kaiserkraft pomaže vrtlaru Janu Kleenu iz Wilhelmshavena u njegovim volonterskim akcijama skupljanja otpada.

Pozitivan utjecaj na okoliš i na ugled mg$

Kontaktirajte nas!

Za dodatna pitanja rado Vam stojimo na raspolaganju.