Trendovi u pakiranju
O čemu trebate voditi računa pri pakiranju svojih proizvoda
Prisjetite se situacije u kojoj ste zadnji put raspakiravali paket. Bilo da je to bio novi pametni telefon prvog radnog dana ili novi pisač u uredu. Što ste prvo ugledali prilikom odmatanja? Pakiranje, naravno.
Prva dodirna točka klijenta s proizvodom je pakiranje. Kad je dizajn profesionalan, potrošač povezuje proizvod s visokom kvalitetom. Glavna funkcija pakiranja zaštita je prilikom transporta, no ono ujedno ima i reprezentativni karakter, pri čemu je prvi dojam presudan.
Sljedeća objava na blogu bavi se trendovima u području primarne i sekundarne ambalaže, koji su ilustrirani primjerima iz prakse. Pritom je naglašeno na što trebate pripaziti kako bi Vaše poslovanje u budućnosti bilo uspješno. Na koncu dajemo svoj pogled u budućnost razvoja industrije pakiranja.
Pregled industrije pakiranja
Globalizacija, inovativne tehnologije i sve veći zahtjevi potrošača značajno utječu na rastuću industriju pakiranja. Procjenjuje se da ukupni globalni obujam tržišta ambalaže iznosi gotovo 900 milijardi eura (stanje u 2019.). Ukupna proizvodnja industrije pakiranja samo u Njemačkoj iznosi preko 50 milijardi eura. To je oko 2 % bruto domaćeg proizvoda. Na globalnoj razini prvo mjesto zauzima strojarstvo u zemljama DACH regije (Njemačka, Austrija i Švicarska). U industriji pakiranja u Njemačkoj, Austriji i Švicarskoj posluje više od 5000 tvrtki.
Nove tehnologije i uporaba različitih materijala trgovcima omogućavaju brzo reagiranje na trendove i prilagođavanje željama kupaca. Pet ključnih trendova u industriji pakiranja može se svesti na sljedeće kategorije:
1. Održivost
Održiva uporaba resursa posljednjih se godina nametnula kao jedan od najvažnijih trendova u industriji pakiranja i logistike. To je jedan od ključnih faktora za kupnju. Cilj globalne logistike i rastuće industrije e-trgovine jest smanjiti utjecaj na okoliš uz osiguravanje brze isporuke. Jedan od najvećih utjecaja na okoliš imaju neučinkoviti transportni putovi: bilo da je riječ o dobavljaču koji do primatelja stiže tek nakon trećeg pokušaja dostave ili o paketu koji je pogrešno zapakiran u skladištu.
Tvrtke poput Amazona tržišni su predvodnici u području automatizacije logistike i neprestano uvode nove inovacije na tržište, primjerice u potpunosti automatizirana skladišta ili dronovi koji mogu isporučiti pakete težine do 2,3 kg u istom danu, i to bez kontakta osobe s paketom.
2. Personalizacija
Personalizacija igra ključnu ulogu u budućnosti dizajna pakiranja. Prema istraživanju tvrtki ThePackHub i Packaging Innovations gotovo 53 % trgovaca, vlasnika robnih marki i dobavljača koji su sudjelovali u istraživanju vjeruje da će personalizirana ambalaža imati pozitivan učinak na vjernost kupaca.
Globalna tvrtka za istraživanje tržišta Mintel predviđa porast digitalnog tiska ambalaže. Učinkovit, jeftin i brz dizajn privlačnih grafika dobar je način za osigurati da dugoročno ostanete u sjećanju klijenata. Digitalni tisak vlasnicima robnih marki nudi mogućnost komunikacije s primateljem na osobnoj i emocionalnoj razini.
Uspješan primjer personalizacije je kampanja »Share a Coke« tvrtke Coca-Cola, u sklopu koje su tiskana pojedinačna imena potencijalnih potrošača na etikete boca kako bi tvrtka privukla više pozornosti i povećala prodaju.
3. Transparentnost i iskrenost
Nova generacija klijenata ima sve više informacijske moći: oni čitaju, istražuju i otkrivaju pozadinu te načine proizvodnje proizvoda koje kupuju. Čim potencijalni klijent primijeti da oznaka »Made in« ne odgovara stvarnosti, narušava se ugled poduzeća.
Proizvođači pakiranja koji žele održivo i dugoročno djelovati na tržištu trebaju uzeti u obzir ekološki otisak koji ostavljaju pri proizvodnji svoje robe, kao što smo već spomenuli u prvom trendu. Transparentnost i iskrenost stoga su na prvom mjestu. Kako bi stvorili snažan imidž robne marke, najveći proizvođači rade na transparentnom opskrbnom lancu u kojem klijent može pratiti cijeli proces proizvodnje.
4. Komunikacija
Grupacija za električne uređaje Bosch pokazuje kako uspješno dovesti svoj asortiman proizvoda do umova potrošača uz pomoć odgovarajućeg pakiranja. Bosch se koristi različitim bojama kako bi potrošačima pokazao koje cjenovne kategorije proizvoda postoje unutar ponude. Pritom se upotrebljavaju tri različite boje: plava za glavnu liniju serije proizvoda, crna za kvalitetnije i skuplje proizvode te siva boja za proizvode starije godine proizvodnje kao što su rabljeni automobili ili stariji strojevi.
Strateškom uporabom boja ostvaruje se važan učinak kod korisnika jer predstavlja robnu marku Bosch kao svestranu, čime može privući veći broj kupaca. Potražnja za inovativnim dizajnom pakiranja i dalje će rasti, a utjecaj komunikacije robne marke ne treba podcjenjivati, čak ni kod manjih tvrtki.
5. Digitalizacija
U doba tehnologije važno je uspostaviti vezu između internetskih kanala i onih izvan interneta. Putem pakiranja mogu se ostvariti dodirne točke u fizičkom, ali i u digitalnom svijetu. Povezivanje obaju svjetova putem QR kodova ili aplikacija proširene stvarnosti otvara mogućnosti obraćanja potrošačima putem pakiranja i usmjeravanja prema robnoj marki kako u analognom, tako i u digitalnom svijetu.
Siemens AG zauzima vodeću poziciju u regiji DACH kada je riječ o digitalizaciji u industriji pakiranja: već nekoliko godina ova njemačka tvrtka s dugogodišnjom tradicijom istražuje i razvija nove tehnologije za poboljšanje učinkovitosti u proizvodnji pakiranja proizvoda i logistici. Siemens i ove godine predstavlja nove trendove i inovacije u području pakiranja i digitalizacije na Interpacku, najvećem svjetskom sajmu ambalaže, koji se održava u Njemačkoj.
Digitalizacija donosi nove prilike za optimizaciju cijelog lanca vrijednosti i povezanog vremena proizvodnje. Tvrtke koje se bave pakiranjem, posebno one srednje velike, trebale bi ulagati u pametna sustavna rješenja koja pomažu u zadržavanju fleksibilnosti i automatizaciji procesa u slučaju povećane potrebe za kratkim rokovima isporuke.
Što donosi budućnost?
U nadolazećim godinama ambalaža će se sve više izrađivati od bioloških materijala koji su 100 % razgradivi. Sljedeći primjeri pružaju uvid u aktualne razvoje.
Pametna pakiranja
U borbi protiv bacanja hrane promiče se razvoj »aktivnog pakiranja«. Sve je veća potražnja za ambalažom za hranu koja može produljiti rok trajanja, čime se smanjuje bacanje hrane.
Tako se na ambalaži mogu pronaći inteligentni indikatori koji pokazuju svježinu, temperaturu i prvo otvaranje proizvoda. Njihova je svrha pomoći potrošačima u donošenju svjesnih odluka o potrošnji robe.
Gljive umjesto stiropora
Budući da je stiropor teško reciklirati i da se trenutačno upotrebljava za tehničke proizvode, istraživači su razvili alternativu izrađenu od gljiva: materijal za pakiranje biološkog je porijekla i ne sadržava nikakve kemijske tvari. Softverski divovi poput tvrtke Dell Computers već se koriste ovom tehnologijom kako bi poboljšali svoj imidž i zaštitili okoliš.
Spremnici za napitke od algi
Inovativno pakiranje od algi donosi revoluciju na tržište pića. Uz ovu novu tehnologiju, napitci poput bezalkoholnih pića sad se mogu točiti u membranu od algi umjesto u plastične boce. Velika prednost: proizvodnja je izuzetno jeftina te je verzija s algama 100 % biorazgradiva, a ujedno i jestiva.
Sada se pakira!
Pratite razvoj tržišta s nama
Važno je promatrati i analizirati brze tržišne promjene povezane s globalizacijom kako biste mogli brzo reagirati na nove trendove. Pored ekološke kompatibilnosti, transparentna struktura logistike igrat će ključnu ulogu u budućnosti. Vaši klijenti žele znati odakle roba dolazi i kako se transportira. Potrošači sve više donose odluke o kupnji na temelju svojih vrijednosti. Tvrtke koje ne uvrste održivost u svoju korporativnu strategiju moraju očekivati gubitke.
Obratite nam se!
Za dodatna pitanja besplatno Vam stojimo na raspolaganju